Over Scouting MBG

Over de MBG

De Mgr. Bekkersgroep (MBG) is een gezellige, relatief kleine scoutinggroep in het zuiden van Waalwijk. Elke zaterdag worden ongeveer honderd kinderen op een leerzame manier vermaakt door vrijwilligers. De leeftijd van de leden loopt van vijf jaar (bevers) tot achttien jaar (explorers). Daarnaast is er ook een jongerentak, de pivo’s, waar oudere leden en leiding voor ondersteuning en gezelligheid zorgen.

De MBG is opgericht in 1959. We zien onszelf graag als een gemoedelijke kleine scoutinggroep, niet direct gericht op groei maar op gezelligheid en contact.
We zijn eigenaar van een mooie blokhut op een mooie locatie aan de rand van Waalwijk, dicht bij de bossen en de duinen.
We zijn met de groep aangesloten bij scouting regio De Langstraat en verbonden aan de stichting Scouting Nederland. Van daaruit wordt leiding ook opgeleid en gekwalificeerd.

Scouting is vrijwilligerswerk

Bij de MBG worden wekelijks activiteiten voor jeugdleden georganiseerd. Dan hebben leidinggevenden één of meer dagdelen de verantwoordelijkheid en zorg over de kinderen.

Onze leiding werkt er keihard aan om een leuk programma neer te zetten en dat is ook het belangrijkst. Dit doen zij vrijwillig en naast hun normale werkzaamheden en/of studie. Volgens de richtlijnen van Scouting Nederland wordt al onze leiding opgeleid en gekwalificeerd. Zij worden bijgestaan door de prakijkbegeleider en het bestuur.

Wij zijn heel blij met ons enthousiaste team. Door hun inzet hebben kinderen en jongeren plezier met elkaar, en leren ze samenwerken en respect te hebben voor elkaar op een actieve, uitdagende manier.

We zijn blij met alle leden, ouders en andere betrokkenen bij de groep die onze vrijwilligers een warm hart toedragen. We waarderen alle helpende handen enorm. De ouders die komen schoonmaken, klussen, op de papierwagen staan, het gras maaien, mee knutselen voor kamp, het bestuur ondersteunen, noem maar op. De opbouwende gesprekken bij het brengen en halen… Als iedereen zijn steentje bijdraagt, kan de MBG zijn wat de groep wil zijn: kleinschalig, betrokken, enthousiast.

De MBG staat voor plezier
en actieve uitdagingen!